17 maj 2011

Slempropp

Äckelinlägg! Känsliga varnas, läs inte om du inte har tålig mage. Skriver detta för mig själv så att jag vet till nästa gång samt till alla andra stakare där ute som undrar hur en slempropp ser ut. Letade själv förgäves efter information om hur den såg ut så här kommer jag skriva lite detaljerat.

--------------------------------------------------------------
Gjorde ju som sagt en hinnsvepning igår. Hade lite mensvärk under kvällen men inte mer. Dock fick jag lite överraskningar när jag gick på toaletten. Lite slemmiga rosa/bruna trådar, såg inte alls ut som flytningar. Tolkade detta genast som att det var slemproppen som hade börjat släppa. Wiho, ett gott tecken alltså.
Under natten har jag haft lite värkar, svaga som har känts ungefär som mensvärk men bak i ryggen. De har inte gjort ont men det har ändå stört min nattsömn eftersom jag inte kunde låta bli att ligga och känna efter. Det försvann dock igen. Gick upp samtidigt som Anders idag och vi åt frukost ihop. När han sedan hade åkt gick jag och la mig i sängen igen. Somnade ganska snabbt och gick upp för ca en halvtimme sedan. Som vanligt är ett toalett besök behövligt och det var här jag slutade tvivla på att det var slemproppen som släppte. Nu tror jag att det var hela som kom, eller en rejäl bit i alla fall. Kände trådar när jag torkade mig som det inte gick så bra att bara torka bort. Så jag knep tag med pappret och drog.... BLÄÄÄÄ, långa slemmiga ca 2mm tjocka genomskinliga med lite brun/rosa strängar. Den första var nog runt 3-4cm lång och nästa 2-3, sen kom det lite små bitar. Äckligt värre men jag kan inte låta bli att glädjas åt att det händer något. Det var visst inte hela som kom tidigare, kom en stor klump till nu 1x2cm minst, en brun slemmig klump + lite smått. Slemproppen är alltså enorm.

Något jag har upptäckt nu är i alla fall att man kan inte missta en slempropp för flytningar, den saken är säker. Alla märker dock inte när den släpper men om man gör det så undrar man inte längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar