26 april 2011

Babynest nr 2

Det blev god mat i går precis som jag hade förutspått. Mormor verkade ganska glad för kassen jag hade sytt också :) Även om det var hennes kalas så var det hon som försvann först, men hon hade ju längst väg hem.

Denna dagen har hittills spenderats i sovrummet framför symaskinen. Håller på att sy ett babynest, inte till mig själv utan detta är en present beställning. Vet ju inte om den blivande mottagaren skulle råka slinka in här i min blogg så därför skriver jag inte ut mer. Det gick hur bra som helst att sy fram till för ca 30min sedan, maskinen blev nog trött på mig för den ville inte samarbeta längre så det blev en lunch paus. Har bara lite kvar sedan är "skalet" klart och sedan återstår bara fyllning samt att madrassen ska i. Ska se om jag kan lyckas få det mesta klart efter att jag har ätit och sedan ska jag gå ut och njuta av det fina vädret.

Till lunch blev det pannkakor, smidigast att tillaga då jag hade glömt att ta ut en matlåda från frysen.
I eftermiddag, närmare bestämt kl 16.30, ska jag infinna mig på Najaden för ett besök hos Bm. Då blir det de vanliga kontrollerna - alltid lika underbart att höra lill*ns hjärtslag. Extra roligt är det denna gången då Anders också kan vara med :) Han slutar ju 16 och kör direkt dit. Lär behöva hans hjälp att komma ihåg allt jag ska fråga. Ska tänka på att fråga Bm om hur stor hon tror att plutten är, kan ju vara roligt att få en liten viktuppskattning. Hoppas barnet inte är för stort bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar