6 april 2011

Onsdag

*stånk o stön* Nu börjar jag verkligen känna mig höggravid. Natten har inte varit något vidare, det gör lika ont att vända sig som tidigare men nu var det svårt pga att magen är stor och tung. Och den underbara halsbrännan som bara blir värre och värre, den slår till när man minst anar det. Hittills har jag klarat mig hyfsat bra på novalucol men nu räcker det inte längre. Mamma rekomenderade Gaviscon och som tur var hade Sara det hemma så jag fick några med mig hem för att prova, Tack :)

Dagen började med att jag inte orkade gå upp från sängen. Låg och drog mig ett bra tag innan jag tvingade mig själv att slänga mig upp. Åt frukost och åkte sedan till Karl-Eriks. Sista körningen för veckan. Efter körningen tog jag bussen ner till stan, åt lite lunch och åkte sedan vidare till Ättekulla. Mötte upp mamma och barnen Alhorn. Lämnade barnen med AndersS och så tog vi mammas bil (jag körde såklart ;)) och hämtade hennes körkort. Nytt foto som inte riktigt visade mammas sanna skönhet. Tur orginalt är med när hon ska visa upp bilden. Vi körde en runda och avslutade hos Familjen Löfstedt. Mamma hämtade barnen och sedan bjöds det på god fika. Sara hade bakat :) Ludvig var lika glad som han brukar och Hugo var glad som aldrig förr. Blev en lite familjesammankomst, Mysigt!

Min käre man hämtade mig, en sväng inom Maxi och sedan började vi med maten. Idag blev det vitlöksmarinerad kotlett, kroketter och kall chili bearnaisesås till Anders. Gott!
Vi följer matlistan ganska bra denna vecka, mkt bättre när det är fritt val.
Ikväll har jag klickat hem lite från Stoff och Stil, behöver framför allt vit muddväv så att jag kan sy klart mina blåa molnbyxor och mer tryckknappar :) Gillar tryckknappar nu när jag får rätt på det.

Snart ska jag krypa ner i sängen. Ska upp tidigt i morgon för att tvätta och sedan kommer syskonen Alhorn en stund medan deras mamma får massage. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar