8 april 2011

Glassjakten

Det blev inte så mkt sytt idag. Men jag klippte ut och förberedde en massa som ska sys. Tog det lugnt under förmiddagen, tänkte ut något gott att göra med laxen som vi skulle ha till middag. Det blev en lite promenad bort till affären, köpte hem Coca-Cola till Anders som han gärna ville ha under helgen samt ett paket margarin - hade tänkt att baka men efter turen till affären blev jag trött. Det räcker med en sådan kort promenad för att det ska göra jätte ont,.. tyvärr.

Hela veckan har jag längtat efter att glassbilen skulle komma. Har haft ett sug efter Hollywood strutar. Den brukar komma lagom tills de att Anders kommer hem från jobb så vi planerade in att han skulle springa ut när vi hörde "sirenerna". Klockan 16 hörde jag det välkända ljudet men tänkte att det måste vara en bit ifrån eftersom den inte skulle komma förrän om tidigast 40min. Tyvärr var det nog så att föraren snabbkörde sin runda för Anders ställde sig till och med där ute och väntade i 20 min när han kom hem men ingen glassbil kom. Kollade på deras hemsida och där stod det att adressen redan var besökt...Jag ska slänga iväg ett argt mail till dom i morgon. Vi åkte till Maxi och köpte hem daimglass istället.

Middagen blev sweet chili marinerad laxfilé med cous cous. Medan laxen var i ugnen passade vi på att klippa Theos långa päls. Hans vackra ansikte syntes knappt för allt hår. I morgon ska vi iväg till Arken Zoo för att klippa klorna och förhoppningsvis kan de även kolla efter tovor på bröstet, han vägrar ligga på rygg idag.

Under kvällen har vi tittat på 5:e Harry Potter filmen, vi håller på att ta oss igenom alla. Jag hade bara sett 3 av 7. Påbörjar nog nr 6 ikväll om vi orkar. Är rätt så trött nu förtiden om kvällarna eftersom jag sover så dåligt på nätterna. Håller tummarna att jag kan ligga på vänster sida och sova i natt, det hade varit underbart.

Sweet Dreams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar