2 april 2011

Dreggelscarfs

Det har blivit mkt körkorts teori pluggande denna veckan. I torsdags var jag klar med alla proven som ska vara klara för att man ska få göra teoriprovet. De ringde från Karl-Eriks och nu har vi bokat tid för både uppskrivning samt uppkörning. När avslöjar jag inte, ifall jag skulle kugga.

Igår och idag har jag spenderat på golvet i sovrummet ritandes på ett dreggelscarfs mönster. Har ju även provsytt efter hand. Men det är först idag jag lyckades med ett mönster i bra storlek. Så det blev att jag sydde ihop två stycken :) Har även lyckats med att sätta dit tryckknappar, vilket jag aldrig har gjort tidigare och det var ganska pilligt men det lyckades till sist. Min prototyp fick bara en knapp medan de andra fick vars två så att man kan ändra storleken. Hoppas att mitt barn dregglar ordentligt så att de kommer till användning.


 
Prototypen

Nu ska jag gå och hacka lök. Snart dags för spagetti och köttfärssås. Mumma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar