16 april 2011

Själv i bilen.

Det blev ingen lång stund hemma.
Vi åkte iväg till Ekeby på kalas för Anders kusin som fyllde 19 år idag. När vi ändå var där ute på landet passade vi på att svänga inom Henke och säga hej. Jag körde :)
Hade fått lite mess tidigare av Nicole som undrade om jag ville träffa henne och Sofie i stan, så efter Ekeby släppte jag av Anders hemma och åkte vidare mot stan. Första gången i bilen helt själv.
Tänkte parkera vid The Tivoli, en plats ledig och bilen bredvid stod dåligt men jag provade. Efter lite trixande kom jag in bra. Nicole och Sofie var inne på Hampan, kände mig inte riktigt bekväm med att gå in där med min mage. Passade inte riktigt in i miljön.
Vi hade en trevlig pratstund innan jag begav mig hemåt igen. Ska ju upp tidigt i morgon igen.
Det var läskigt att komma ut från parkeringsrutan, har inte riktigt lärt mig hur stor bil vi har och nu hade jag ingen som kunde guida mig. Tog det säkra före det osäkra då där ändå inte var någon annan i närheten så jag backade, körde framåt, backade och hade mig. Jag gjorde precis som dom som man skrattar åt ;P Det tog inte så jätte lång tid och jag ville inte riskera att köra in i någon. Sedan bar det av hemåt.

Skönt att komma hem, tog en snabb dusch och sedan åt jag lite. Egentligen var klockan för sent för en måltid men jag hade inte kunnat gå och lägga mig hungrig. Anders hade gjort spagetti och köttfärssås som vi kan ha med oss i morgon och där blev en lite portion till mig idag också. Starkt men gott.

Nu ska vi få i Theo lite näring och sedan ska jag sova så jag orkar gå upp i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar