5 april 2011

Var uppe med tuppen i morse. Eller kanske innan till och med. Var konstig nog ganska pigg när jag gick upp 6.15, fast 1-2 timmar senare kröp sig tröttheten på igen och jag kunde knappt hålla ögonen öppna. Men det var jag tvungen till, klockan 10 var det körning på Karl-Eriks. Det gick bra att köra och vi gick även igenom en del av säkerhetskontrollerna. Resten ska vi ta i morgon, har körning då också.

Efter körningen mötte jag upp Camilla i stan. Var jätte längesen man träffade henne så det var trevlig. Jag hade beställt en halskrage av henne som hon har stickat. Finns med här i hennes blogg där hon skapar, säljer och sedan skänker en summa till välgörenhet. http://skapatmedkarlek.blogspot.com/search/label/halsdukar
Jag är ju inte så glad för halsdukar, gillar inte heller när det sitter åt runt halsen så denna blir perfekt för mig, som tur är så har ju det fina vädret försvunnit igen och halsvarmare behövs igen.

Foglossningen gör sig ständigt påmind. Känner mig fruktansvärt orörlig och klumpig. Efter att jag har suttit ner måste jag "ta i" för att kunna lyfta vänstra benet. Kroppen vill inte röra det av sig själv pga smärtan.
Tur den där inne gör sig påmind om att h*n finns där och varför jag är klumpig och orörlig. Det hela känns så mkt bättre när man tänker efter varför.

När jag kom hem åt jag lite lunch, rester från gårdagens kycklinggryta. Pausade ett tag efteråt och sedan fick jag ett ryck och ville sy ett par byxor. Har aldrig sytt byxor tidigare men kände att det är dags att ta steget bort från dregglisar och gör något mer avancerat. Skissade på ett mönster, klippte ut delarna och sydde ihop.
Ville ha muddar på byxorna, ger ett mysigare intryck. Har dock bara sytt muddar en gång tidigare och då med assistans av mamma (rättare sagt hon gjorde det mesta och jag tittade på). Nu fick jag klara mig själv. Googlade lite och provade mig fram. Det blev inte helt perfekta men tillräckligt bra och jag är nöjd.
Det blev ett par lila/orange randig velourbyxor med lila mudd.



Nu ska jag snart bege mig ut i köket och slänga ihop en köttfärsslimpa :)

1 kommentar:

  1. Du är jätteduktig på att sy, behöver snart inte köpa kläder! kram Mamma

    SvaraRadera