10 april 2011

Hipp Hipp Hurra

Idag är det Cecilias födelsedag :) Min kära syster blir 31 år idag, tiden går.
Dagen började lugnt, passade på att fota magen idag så jag slipper gå upp så tidigt i morgon och runt 11 tiden kom mamma hit och vi körde till Malmö för att hämta upp mormor. På vägen till Malmö svängde vi inom Lund för att kolla upp vart vi ska den kommande helgen då vi ska på Teckenspråkskurs. Det var enkelt att hitta dit med AndersS suveräna vägbeskrivning.
När vi kom tillbaka till Hbg köpte vi lite bullar på Maxi och fikade hemma hos mamma innan hon körde mig till Lina. Jag var bjuden på Blingo party, barnkläder. Köpte en body och ett par byxor till lill*n i Blueberry - ljusblått/lila. Inte för att h*n behöver mer kläder ;)

Anders hämtade upp mig strax innan fyra och vi körde bort till kalaset hos familjen Alhorn. Härligt väder ut och vi började i trädgården. Ingen jacka behövdes. Härligt!
Det bjöds på kycklinggryta m. pasta och till efterrätt min favorit - Gunnels chokladkaka. Hon hade råkat göra en hård, vilket är precis så som jag vill ha den.

Det blev en lite stressad avfärd hem till Bingolotto, hann precis till ettans bingo. Irriterande nära vinsterna, någon gång måste det ju vara vår tur, hoppas bara på att det blir något bra när det är dags.
Snart dags för treans bingo. Ska göra mig redo med penna och lott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar