18 april 2011

Förvärkar och fisksug

Föräldrarinformationen hos försäkringskassan var väl ganska givande. Dock visste jag redan det mesta, hade nog haft mer nytta av mötet om jag hade gått tidigare under graviditeten innan man behövde ha kontakt med dom. Det var trevligt att träffa Sandra, roligt med någon som är i samma situation.

Jag har haft förvärkar idag, har ju tidigare bara haft sammandragningar och man kände tydlig skillnad. Dessa kändes bak i ryggen och gjorde lite ont - men jag kan inte sluta le :) Roligt att något händer, lär ju bli mindre roligt om jag får gå med det i flera dagar men just nu känns det bara underbart.

Fick ett grymt sug på vit fisk nu ikväll :S Vet inte vad det ska betyda, jag har ju inte precis haft några cravings under graviditeten och så kommer detta. Kände mig även hungrig efter att vi hade ätit middag men ville inte trycka i mig mer än nödvändigt. Suget tog övertaget och jag lagade mat nu ikväll. Kommer inte ihåg vad det var för filé men vit fisk med cous cous blev det till kvälls/natta mat. GUUUUUD SÅ GOTT DET VAR!
Tur jag lagade fisk annars hade jag nog fortsatt varit sugen.

Tittar på "En unge i minuten" och fantiserar om hur det kommer kännas när vårt barn kommer till världen. Den enorma glädjen man lär känna. Snart får h*n komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar