27 april 2011

Barnpassning x2

Babynest skalet är klart :) det ska bara fyllas och kortsidorna ska sys ihop sedan är det färdigt. Anders ska hjälpa mig att skära till madrassen ikväll och sedan ska jag stoppa den. Blir enklast att föra in madrassen innan jag fyller sidorna med vadd. Även om det blev lite kludd på vägen, lite snea sömmar - jag fick sprätta samt att jag råkade göra lite fel så ordnade det sig till slut och resultatet ser hittills ganska bra ut. Känner mig nöjd. Har även ritat ut en ny dregglis modell eftersom den tidigare är aningen för stor och nu ska jag prova att sy den på rätsidan ist, har inte blivit så bra sist när jag har sytt ihop för hand. Ska prova att sy den innan jag ska åka till Ättekulla.

Ska göra mig i ordning först, inte så lång tid kvar innan jag ska ta bussen. Mamma och jag ska hämta 3 vildingar på dagis och jag gissar på att det blir en tur till lekplatsen. Ikväll ska vi passa bröderna Löfstedt medan deras föräldrar är på kurs och när de kommer hem igen ska Anders, Jag och Alex gå på bio. Thor 3D har biopremiär ikväll och vi tänkte passa på att gå innan barnet kommer :) Och den lär inte komma ikväll.

Hade en underbar dröm i natt. Jag hade värkar och förlossningen var i full gång, det var snart dags att åka in. Anders hade inte börjat jobba än utan låg fortfarande och sov. Jag stängde av hans alarm och ringde hans chef och sa att han inte kom till jobbet idag för att vi snart skulle åka in och jag tyckte att han kunde få sova fram tills dess. Vad härligt om det hade varit sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar