13 april 2011

Dagens middag

Det blir många uppdateringar idag även om det inte har hänt så värst mkt.
Kan ju säga att det är inte det allra lättaste att "tvångsmata" en kanin, även om han snällt tuggar i sig det som kommer in i munnen så är det inte lätt att både hålla, hitta munnen och spruta in "geggan". Det gick bättre när vi var två. Vi ska snart prova igen att ge han ytterligare en ml.
Jag får gå upp samtidigt som Anders i morgon så vi kan hjälpas åt att få i Theo lite innan han går till jobbet.
Lill killen är mkt piggare nu ikväll i alla fall. Skönt.

Vi har blivit nyttiga här hemma. Grönsaker har inte varit första prioritet på tallriken, det har i så fall bara kommit i en form men nu har vi ätit riktig sallad 2 dagar i rad. Det är en början i alla fall. Vi köpte en påse med blandade sallads sorter som faktiskt var ganska god, slängde i majs och gurka samt idag även äpple och det slank enkelt ner.

Dagens middag blev en improviserad köttgryta med ris och även om det inte syns på bilden så sparade jag en stor plats åt salladen. Dock åt jag den efter att jag hade tömt tallriken, vill ju inte ha sås på salladen. Men för en gång skull så åt vi enligt tallriksmodellen, med halva tallriken sallad, fjärdedel ris och en fjärdedel kött. Lagom mätt blev man. Anders slukade till och med det som var kvar i salladsskålen istället för att gå och ta mer mat. Han är duktig min karl <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar